anouk-down-under.reismee.nl

Eerste week!

De eerste week is al weer voorbij.

Mijn familie bestaat uit 5 personen, Andrew - vader, Samantha - moeder, Harry (10), Lachlan (8) en Grace (4).

De weken zijn erg druk voor de kinderen, ze moeten naar school en na schoolse activiteiten. In de ochtend staan ze tussen 7 en half 8 op. Rond 8 uur zorg je dat iedereen klaar is, dan breng je eerst Grace naar school die moet er om half 9 zijn en dan de jongens die om 9 uur op school moeten zijn. Daarna ben je vrij tot 2 uur en moet je de kinderen weer ophalen. Na school hebben de jongens elke dag een activiteit: voetbal, cricket, tennis, bijles en gitaar.

Grace gaat naar prep-school van maandag tot woensdag. Donderdag gaat ze meestal naar haar oma en op vrijdag ben je alleen met haar. Wel heeft ze in de ochtend nog jazz en ballet. Grace heeft een grote fantasie, zo vertelde ze mij de eerste dag al over haar zussen in Afrika. Ook heeft ze een vriend daar, helaas is hij geplet door een neushoorn. Gelukkig was er een dokter die hem onsterfelijk kon maken. Ondertussen is ze ook met hem getrouwd. Waar dit verhaal vandaan komt weet niemand.

De recente Au pair: Alina is er dus ook nog. In onze vrije tijd zijn we naar de supermarkt geweest, we moesten een cadeau halen voor een verjaardagsfeest van Grace, we zijn langs het strand gereden en daar de memorial walk gelopen. Ik zit hier op een prachtige locatie, aan de ene kant heb je Lake Macquarie en aan de andere kant de oceaan. Ook het weer is hier perfect, het is namelijk zomer dus elke dag rond de 27 graden.

Vrijdag avond heb ik de stroopwafels, dropjes, hagelslag en een typisch Nederlands kook boek gegeven. De stroopwafels vielen erg in de smaak en waren dus naar 10 min op. Het leuke is dat de ouders van Andrew uit Nederland komen, de kinderen noemen hun ook in het Nederlands opa en oma. In het weekend ben ik vrij. Op zaterdag hebben Harry en Lachlan vaak cricket wedstrijden. De familie was s'avonds uitgenodigd voor een barbecue bij vrienden. Alina en ik mochten ook mee. Zondag heb ik voor het eerst aan de linker kant gereden.... en onthoud: "op de rotonde naar links i.p.v. rechts".

Tot nu toe heb ik het heel erg naar mijn zin hier! Het is een hele gezellige, lieve maar wel drukke familie.

Groetjes uit Australië

Oma

Hallo Anouk,wat een indrukken doe je op, eerst wel ff wennen!!!
En het auto rijden leer je zo ook wel!!
En die zon!!!
Veel plezier, liefs

Willemien

Lieve Anouk, weer leuk en mooi geschreven, geniet er van.
Liefs van ons.

He Anouk

De temperatuur is goed. Maar wel een druk gezin ja, geniet dan ook maar van alles. Vooral de vrije dagen.

Miranda

Wat geweldig leuk om te lezen ! Fijn dat je het naar je zin hebt!!

Groetjes Miranda

Sabine

Geweldig om te lezen hoor. Dat links rijden zal me een dingetje zijn, hopelijk zijn de parkeerplaatsen wel ruim genoeg ?. Denk dat grace al oefent als actrice, inleven gaat goed.
Hier gaat het ook goed. Yent heeft vakantie. Vandaag naar monkey town geweest. Het is best koud maar wel met een mooi zonnetje.

? Van ons

Ria Maandag

Fijn te horen wat je daar allemaal beleeft en dat er ook nog vrije tijd is om leuke dingen te doen.