anouk-down-under.reismee.nl

Eerste maand!

De eerste maand zit er al weer bijna op!


De afgelopen maand was het voor mij vooral belangrijk dat ik de kinderen beter leerde kennen! Maar ook de weg… zoals ik de vorige keer heb verteld, de kinderen hebben elke dag een naschoolse activiteit en het dus wel fijn is om de weg te weten! De eerste drie weken was Alina nog hier, en heeft ze me dus alles laten zien, en heb ik ook een nieuw favoriet drankje: boost juice. De laatste avond van Alina zijn we met z’n allen uiteten geweest en hebben we een anderhalve meter pizza gegeten!


Vorige week zaterdag ben ik met de familie mee geweest naar een cricket wedstrijd van Harry en Lachlan! We moesten al vroeg op omdat de wedstrijd in Port Stephens was. Andrew coacht het cricket team, helaas moet hij ook in het weekend werken en kon er deze keer niet bij zijn. De jongens hebben het super goed gedaan! Harry is een hele goede speler, vandaar dat hij vanaf volgende week ook in het cricket school team mag spelen dat eigenlijk voor kinderen van een jaar ouder is.

Na de wedstrijd zijn we met de rest van het team naar het strand geweest en hebben we daar wat gegeten!


Mijn eerste week alleen.


YES, ik mag eindelijk naar “mijn” kamer verhuizen, met mijn eigen badkamer een tweepersoonsbed een balkon en een inloopkast! Hoe luxe kun je het hebben? De eerste drie weken sliep ik namelijk in de kleine erg roze kamer van Grace, die ook blij is dat ze weer in haar eigen kamer mag slapen! Het eerste wat je dan doet is natuurlijk overal foto’s ophangen!


Op maandag ochtend was er wel paniek, Harry was zijn schoenen kwijt. ( die we ondertussen nog steeds niet weer hebben gevonden ) Tien minuten gezocht maar niemand die ze kon vinden dus uiteindelijk oude schoenen gevonden die hij aan kon. Met als gevolg dat we bijna te laat op school waren. Donderdags breng ik Grace naar zwemles, daar ontmoeten we de oma waar ze de rest van de dag blijft. Voordat ik haar moest ophalen was het verstandig om eerst even te tanken. Vervolgens heb ik voor 90 dollar getankt en wil ik betalen maar doet de pinpas van Sam het niet…… Ik had niet genoeg contant geld bij me en geen geld op mijn pinpas….. en nu??? Een half uur later, met Sam gebeld, die met de bank heeft gebeld kwamen we erachter dat de pinpas tot en met februari 2018 geldig was. Donderdag was het 1 maart 2018. HELP. Uiteindelijk mocht ik thuis geld ophalen zodat ik kon betalen, maar goed ik was dus wel te laat om de kinderen op tijd op te halen.

Op vrijdag heeft Grace Ballet en Jazz, normaal sluiten ze de deur als alle kinderen binnen zijn. Maar deze keer mocht ik blijven kijken! Super leuk om te zien! Voordat we de jongens moesten ophalen zijn we nog even naar het meer geweest!!


Ondertussen zit ik ook en een groepsapp met Au Pairs hier uit de omgeving. Eén van de Au Pairs haar host kinderen zitten op dezelfde school als Harry en Lachlan. Ze komt uit Duitsland en heeft Nederlands gestudeerd, vrijdag heb ik even met haar afgesproken op school voordat we de kinderen moesten ophalen. Fijn om weer even Nederlands te praten :p

Vrijdag avond heb ik met een meisje uit Ierland afgesproken en wat gedronken, het was zo gezellig dat we zaterdag hebben geluncht bij het Merewether Surfhouse en vervolgens zijn verbrand op het strand…



Reacties

Reacties

Jolanda Wesselink

Wat heerlijk om weer wat van jou te lezen. Groetjes Jolanda

Willemien

Weer een leuk verhaal Anouk, blij te horen dat het goed gaat daar, en fijn dat je nu een eigen kamer hebt, kun je eindelijk je spulletjes uitpakken, veel liefs van ons, kijk nu al uit naar je volgende bericht ?

Ria Maandag

Leuk ok je belevenissen te lezen.
Fijne tijd daar maar dat lukt wel als ik het zo lees.

Jeanette

Wat een leuk verhaal Anouk!! Fijn dat je mensen hebt leren kennen om leuke dingen mee te doen! Goed dat je het zo naar je zin hebt!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active