anouk-down-under.reismee.nl

Herfst

Herfst!

Het cricket seizoen is afgelopen, deze maand hadden de jongens hun laatste wedstrijd. Helaas verloren ze de Semi-final. Maar niet getreurd, gelukkig konden we een uur lang naar ACDC luisteren in de auto. Op dit moment is dit Grace haar favoriete muziek, en dus het eerste liedje dat we luisteren onderweg naar school. “lekker wakker worden”


Van maandag tot Donderdag ben ik na school tijd erg druk met Lachlan en Harry. Afternoon tea, huiswerk maken, en zorgen dat ze op hun na schoolse activiteit zijn. Vrijdags heb ik wat quality time met Grace. Ik probeer dan vaak wat leuks te doen met haar, zoals naar het strand, het meer maar het liefst een “scooter ride”. Ze is me wel veelte snel af dus tegenwoordig ga ik mee op de step van Harry of Lachlan!


In de weekenden heb ik veel met vriendinnen afgesproken, ook heb ik het uitgaansleven ontdekt ( wat mega duur is ), ben ik met de familie naar een echte Australische country fair geweest en veel op het strand gelegen! Het mag dan wel herfst zijn maar het weer is de meeste dagen erg goed. Maar als het een keer regent, is het ook gelijk extreem. Het gevolg van 2 dagen regen: sommige klaslokalen op de school van Harry en Lachlan stonden onder water.

Op goede vrijdag zijn we naar Myall Lakes geweest. De ouders van Andrew waren hier voor het hele weekend. Op de plek waar hun overnachten kun je niet met de auto komen, geen probleem want de ouders van Andrew hebben zelf een boot! Na twee uur rijden, komt de vader van Andrew ons ophalen. Nog even een ritje van 30 min in de boot en daar zijn we dan, jeetje wat een prachtige omgeving! In de auto hadden ze mij al gewaarschuwd voor de varanen… nummer één zagen we al toen we naar de boot liepen, en op het eiland roken ze het vlees op de barbecue dus ze waren niet weg te houden. Eng zijn ze niet, behalve als je lekker aan het zwemmen bent met Grace, en de jongens ineens schreeuwen dat de varanen aan het vechten zijn, “right in front of you” . Het leven van de jongens bestaat uit cricket, dus zelfs als we een dagje weg zijn gaat de cricketbat mee!

Tweede paasdag zijn we met z’n allen naar Port Stephens geweest. Het is iets meer dan een uurtje rijden en een ontzettend mooie omgeving. Ook hebben ze hier een soort springkussen in het water, ziet er leuk uit! Maar mijn hemel: dit is zoveel moeilijker dan dat het er uit ziet….

Deze maand waren Lachlan en Sam jarig. Voor hun verjaardagen zijn we gezellig met z’n allen uiteten geweest. Natuurlijk moest er ook een “verjaardagspartijtje” voor Lachlan komen. Daarvoor zijn we vrijdag met zijn vrienden naar de voetbalwedstrijd Newcastle Jets tegen Perth Glory geweest. We zaten in een skybox met echte Australische “meat pie” en “sausage rolls” als avond eten, en natuurlijk veel wijn ( geen zorgen: voor de ouders ). Hoe cool kan een verjaardagspartijtje van een 9 jarige zijn! Helaas hebben de Newcastle Jets verloren, maar dat maakte het zeker niet minder gezellig.

Vandaag hebben we Grieks Pasen gevierd bij vrienden van Andrew en Sam. Een heerlijke herfst dag van 30 graden, dus de hele dag aan het zwembad gelegen. Grace had de zwaan geclaimd ( die de dag niet heeft overleefd ).

Het is hier heerlijk! De kinderen zijn “meestal” gezellig, het weer is “tot nu toe” top, ik begin de weg te kennen en heb niet elke dag Google Maps meer nodig en ook mijn Engels word elke dag een beetje beter! Al met al: ik wil nog lang niet naar huis.

Ik hoop dat jullie weer op de hoogte zijn!

Dikke kus uit Australië


Reacties

Reacties

Oma en natuurlijk Opa

Hallo bijna jarig meisje, wat leuk om weer wat van je te lezen!!
Ik zie en hoor dat je het erg naar de zin hebt en ja hoor, ook wij kunnen buiten zitten, alleen de zon mag zich wat meer laten zien.
Dikke kus en knuffel terug!!

Teun Timmerman

Weer een leuk verhaal Anouk. En bijna jarig ook nog.
Veel plezier daar maar als ik het zo zie lukt dat wel.

Sabine

Super leuk verhaal. Maar wat zijn die varanen groot zeg. Snap dat je schrok.
Ook weer leuke foto's. Tot snel maar weer ??

Willemien

Hoi Anouk, snap dat je nog niet naar huis wilt, met zo'n leuke familie,en zo'n mooi land, blijf genieten, dikke knuffel van ons.?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active