anouk-down-under.reismee.nl

De tijd vliegt voorbij!

Zo! Daar ben ik weer.

Het is ondertussen al weer een heel tijdje geleden dat ik wat heb geschreven! Er is heel veel gebeurd en er zijn ook zeker een aantal dingen veranderd! Dus tijd voor een update.

Inmiddels ben ik al weer 12 weken in Auckland. Ik heb het heel erg naar mijn zin hier! De kinderen zijn super leuk en dat maakt mijn werk week een stuk leuker aangezien dat meestal tussen de 40-50 uur is. Ik heb super leuke vriendinnen gemaakt, die mij helaas snel gaan verlaten aangezien hun tijd erop zit in Auckland.

Ik heb veel weekenden moeten werken, maar wanneer ik niet hoefde te werken was ik met vriendinnen. Vaak naar het strand ( toen het weer nog goed was ) , gezellig wat drinken/eten, natuurlijk een aantal keer uit geweest! Ondertussen ook nog naar Australia geweest en het weekend door gebracht bij de familie Cornwell! Super leuk om iedereen weer te zien! En als afsluiten naar Florida Georgia Line geweest!! Zo zo zoo gaaf!!! Ook heb ik mijn verjaardag gevierd wat alweer de derde verjaardag in het buitenland is!...

Maar toen moest ik een beslissing maken. Hoe leuk de moeder en de kinderen ook zijn, ik kan absoluut niet met de vader overweg. Hij is mega gestresst en heeft het zelf niet door, als ik aan het werk ben en hij is thuis werkt dit absoluut niet samen.. natuurlijk is dit niet de enige reden dat ik weg ga, het is een rare snuiter laten we maar zeggen! Vandaar dat ik heb besloten om naar een andere familie te gaan. Rachel en Andy zullen voorlopig geen Au Pair meer hebben, niet omdat ze een slechte ervaring met mij als Au Pair hebben gehad, maar omdat er weer rust in hun huis moet komen en dit het beste lukt zonder Au Pair. - Om vragen te voorkomen, Rachel, Andy en Ik hebben dit samen besloten omdat het op dit moment beter is voor iedereen. - Op dinsdags zal ik nog wel voor ze werken, aangezien ik de kinderen heel graag wil blijven zien en ze voor die dag geen “nanny” hebben!

Vanaf 3 juni begin ik bij mijn nieuwe familie! Ze hebben 1 jongen, hij word 1 jaar in juli! Ze wonen in Birkenhead, dit is ongeveer 5 min rijden van Rachel en Andy!

Op dit moment ben ik in het zuid eiland, 45 min van Christchurch ook als een Au Pair, maar dit keer op een kleine boerderij in “ the middle of nowhere “ . Dit omdat 19 april mijn laatste werkdag was bij de familie Higgs en ik in juni pas naar mijn nieuwe familie kan. Het leek mij een leuke oplossing om even 4 weken ergens anders te wonen dan Auckland en zo ook het zuid eiland kan ontdekken!! Ze hebben twee meiden van 6 en 8 en een jongen van 11. Twee jaar geleden zijn ze vanuit Engeland naar Nieuw-Zeeland verhuist. Ik heb heel veel vrije tijd hier aangezien ik van 6.30 tot 8 werk en daarna van 3 tot 7. De omgeving is hier zo mooi dus ik probeer elke dag een stuk te fietsen en ik ben weer aan het hardlopen!

Ook hebben Grace en Ik een roadtrip gemaakt van Wellington naar Auckland. Wat is het ongelofelijk mooi hier!! We zijn naar wellington gevlogen en hebben daar drie nachten overnacht. Maandags zijn we gestart met onze roadtrip, onze eerste stop was de tongariro crossing. Aangezien het 4 uur reizen was hebben we de tijd genomen, en zijn we een aantal keer gestopt. Dinsdags moesten we vroeg opstaan en hebben we de tongariro crossing gelopen! Het was 19.4 km, we hebben er 7 uur over gedaan. Het was ontzettend zwaar aangezien 3.5 uur berg op klimmen is en dan 3.5 uur naar beneden! Maar het was super gaaf om te doen, en echt prachtig! Woensdag zijn we naar Taupo gereden om te bungee jumpen!!! Donderdag en vrijdag waren we in Rotorua dat bekend staat om veel geothermische activiteit van vulkanische oorsprong, het was super mooi maar het stinkt er naar eieren... Ook zijn we naar een Maori dorpje geweest en hebben we over hun cultuur geleerd. Zaterdag was onze laatste dag en zijn we naar Tauranga geweest, hier hebben we “mount Maunganui” beklommen!

Ik hoop dat jullie weer op de hoogte zijn!! De foto’s heb ik weer apart geplaatst!

Dikke kus uit Nieuw-Zeeland x

Reacties

Reacties

Mama

Wat heb je dat mooi, duidelijk en lief geeschreven.
Dikke kus mama ??

Willemien

Weer mooi geschreven Anouk, wat zie jij veel, geniet van alle mooie dingen, dikke knuffel van ons.

Oma

Lieve Anouk, ik LEES jouw verhaal, en het is net of je het gewoon vertelt, ik “hoor” dat lachje er tussendoor, (klinkt wel lekker, moet ik zeggen), en natuurlijk is niet alles even leuk, maar wat doe jij ervaringen op en wat zie je veel, dat neemt niemand je meer af!!
Blijf mooie verhalen vertellen, we kijken er naar uit!
Veel liefs en een dikke pakkerd van opa en mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active