anouk-down-under.reismee.nl

Time to go home!!!

Wauw… dat was het dan! Na 11 maanden is mijn avontuur in Australië voorbij. Op dit moment ben ik al in Sydney. Morgen ochtend om 06.00 uur vlieg ik dat is voor jullie vanavond 20.00 uur!

Ik heb al een tijdje niks geschreven, dit komt omdat mijn weken vaak hetzelfde zijn en ik wil het verhaal wel leuk houden voor jullie.

De afgelopen 4 maanden was ik een Au Pair bij familie Costanzo. Ik kan helaas geen namen noemen of foto’s plaatsen omdat de ouders dat liever niet willen. Ook deze familie heeft drie kinderen, een meisje van 1.5, een jongen van 4 en een meisje van 7. De eerste week was natuurlijk heel raar omdat ik 6 maanden bij een andere familie heb gewoond. Maar gelukkig is deze familie heel gastvrij en relaxed en voelde ik me gelijk op mijn gemak! Familie Cornwell woonde natuurlijk aan het meer en 25 minuten rijden naar het strand. Maar deze familie woont 3 minuten lopen van het strand! De laatste paar weken werd het weer elke dag een beetje beter, want het is natuurlijk zomer hier op dit moment. Dus op mijn vrije dagen was ik aan het strand te vinden. Ook elke ochtend en avond liepen Jen en ik de Memorial Walk, dit is een pad aan het strand en echt heel mooi!

Mijn week bestond vooral uit de oudste naar school en na schoolse activiteiten brengen. De jongste en de middelste gaan ook een aantal dagen naar het kinderdagverblijf zodat ik niet 5 dagen van 7 tot 7 hoef te werken. Maandags is de middelste thuis, vaak gingen we naar het strand of het park maar hij vond het ook erg fijn om lekker thuis te blijven. Dat gaf mij tijd om het huis op te ruimen en de was te doen….. ( Au Pair leven ) Dinsdags en woensdags was ik vrij van 09:00 tot 14:30 net zoals bij mijn andere familie. Donderdags en vrijdags is de moeder vrij maar omdat de kinderen zoveel activiteiten hebben waren we beide met 1 kind. Ik was dus altijd met de jongste, een drukke dag voor een meisje van 1.5! Om 09.00 uur samen zwemles en daarna samen muziek! Gelukkig vond ze dit super leuk wat het voor mij ook heel leuk maakte! Op vrijdag heeft de jongste ouder en kind gym en ik mocht altijd mee! Ik denk dat ik het leuker vond dan o. zelf haha. Het was zeker een verandering voor mij aangezien de kinderen een stuk jonger zijn. Dus, vroeg wakker en luiers verschonen hoorde er ook bij in deze familie.

Werken als een Au Pair is echt super leuk! Je word deel van een nieuw gezin en ze waarderen het heel erg dat je er bent, de middelste noemde mij zelf zijn zus! De kinderen gaan van je houden en jij van hun! Maar niet altijd alles kan vlekkeloos lopen. De jongste twee vinden het heerlijk om een Au Pair in huis te hebben! Maar de oudste vond het niet leuk, ze wilde het liefst de hele dag bij haar ouders zijn. Ook vond ze het verschrikkelijk om 10 minuten naar school te lopen en dit liet ze ook zeker merken. Met als gevolg dat ik haar de laatste 3 weken niet meer heb naar school heb gebracht, maar alleen heb opgehaald op maandag, dinsdag en woensdag. De rest van de dagen deed haar moeder dit. Ik was hun tweede Au Pair en ze hebben een nanny gehad voordat ik kwam, en ze hadden precies hetzelfde probleem bij hun. De ouders vinden een Au Pair in huis hebben heerlijk! Ik bedoel altijd iemand die je was doet, thuiskomen in een opgeruimd huis en het eten staat klaar! Wat wil je nog meer? Maar vanaf januari gaat ook de middelste naar school, en de jongste gaat 4 dagen naar het kinderdagverblijf dus ik ben de laatste AU Pair in deze familie.

In mijn vrije tijd was ik eigenlijk altijd met jen. We hebben veel sushi, chocola en “fish and chips” gegeten. Ook veel coffee gedronken dus vandaar dat we elke ochtend en avond de Memorial Walk liepen. Ook zijn we wezen kamperen. De eerste keer bij Lake St Clair, dit was echt heerlijk! Het was een kampeer plaats aan het meer dus we hadden een grote opblaas lama en pauw gekocht voor op het water, so much fun!!!! Het laatste weekend zijn we spontaan een nachtje naar de boerderij van een vriend zijn familie in Dubbo geweest. Het was 4.5 uur rijden maar het was het zo waard. Ik noem het “The land of the dinosaurs”, er was niemand….. en als je om je heen keek zag je alleen maar bomen en weilanden. 'S avonds ben ik wezen jagen met de jongens, en de volgende dag hebben we quad gereden en de jongens klei duiven geschoten. Maar het was 36 graden dus ik kon niet wachten om 4.5 uur in de auto te zitten met de airconditioning aan.

En toen waren de laatste paar dagen alweer aangebroken, nog even heerlijk van de zon genoten voordat we weer naar het koude Nederland gaan. 15 december was het Jen haar laatste dag en hebben ik en haar vriend haar naar het vliegveld gebracht. Toen kregen we nog even een shock, want Jen had zo ontzettend veel spullen dat ze een extra koffer moest boeken op het vliegveld. En dat zou haar 900 dollar gaan kosten…. Natuurlijk wilde ze dat niet betalen, en gelukkig had ik nog plek in mijn koffer dus dat is een goed excuus om in anuarie naar Ierland te gaan.

Ook ben ik nog uit eten geweest met mijn “oude” host familie en afscheid genomen, en mijn laaste avond ben ik met mijn “host-dad” naar een voetbalwedstrijd geweest als VIP. Vandaag heb ik mijn dag in Sydney doorgebracht omdat ik morgen zo vroeg moet vliegen!

Dus dat was het dan…. Mijn avontuur in Australië is voorbij! Ik kan niet wachten om naar huis te gaan en iedereen weer te zien. Maar het is ook een heel raar gevoel, en stiekem zou ik nog wel langer willen blijven. Ik heb een mega leuke tijd gehad, super veel leuke mensen ontmoet en zo veel geleerd! So no worries Australia – I’ll be back!

Nederland, tot snel! Kusjes en knuffels uit Australië.

Reacties

Reacties

Sabine

Lieve Anouk!
Wat een mooi verhaal. En wat super dat je het er zo fijn hebt gehad.
Hele goede vlucht naar huis. En hopelijk kunnen we snel knuffelen. XXX

Oma

Hallo meisje,
Zo wensen we je een fijne reis naar Australië, en denken bij ons zelf, wat een onderneming, maar als je ergens voor gaat, dan doe je dat ook!! En nu alweer bijna thuis, iedereen blij om je weer te zien, (in levende lijve!!) We wensen je een goede terugvlucht en hopen je gauw te zien en te knuffelen!!!
Dikke kus van ons, doeiiiiiiiiiiiiii

Ellen

Wauwwwwww wat een mooi verslag! Een hele goeie reis en tot snel. De meisjes zijn al een week aan het aftellen. Dus we komen je gauw knuffelen. Xxx

Monique

Anouk wat heb jij volgens mij een mooie tijd gehad! Ik wens je een goede terugvlucht! En ik zie je vast gauw! Dikke knuffel

Willemien

Mooi geschreven Anouk,
Kippenvel,
Fijn dat je even thuis komt,
Wens je een goede reis,
Dikke knuffel van ons.

Loes

Lieve Anouk, wat is het snel gegaan allemaal. Ik wil je alvast een hele goede vlucht wensen en wat ben ik blij dat je weer naar huis komt! :)
Ik heb je gemist en we zien elkaar snel weer
Dikke knuffel van mij xxx

Teun

Mooi om te lezen dat je het naar de zin gehad hebt. Nu zo weer in het koude kikker land. Hoop dat je een goede reis hebt gehad en we zien je nog wel.
De groetjes van ons.

Stefan Timmerman

Leuk weer iets van je te lezen.
Wat een mooi avontuur en al meteen weer ideeën om te gaan nog voordat je terug bent?
Geweldig.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active