anouk-down-under.reismee.nl

Kia Ora, Bula, Kia Orana

Hello strangers!

-How am I ever gonna get to be old and wise If I ain't ever young and crazy?-

Zo dan het is alweer een heel tijdje geleden, en GUESS WHAT mijn avontuur als Au Pair in Auckland zit er over 9 weken al weer op… als ik het goed heb gezien heb ik al 4 maanden niet geschreven. Dus ook nu kan ik weer zeggen: er is veel gebeurd de afgelopen maanden. Nee, mijn leven is zeker niet saai hier.

Als aller eerste: ik werk niet meer voor Rachel en Andy. Eigenlijk al een heel tijdje niet meer. Ik heb nog 6 weken voor ze gewerkt op dinsdag, ik vond het super leuk om de kinderen toch nog te zien. Maar ik heb besloten om weg te gaan omdat Rachel wilde dat ik de taken die ik normaal in 4 dagen doe in twee en half uur doe plus nog extra taken zoals de keukenkastjes schoonmaken. Dit lukt mij niet in zo’n korte tijd en is ook eigenlijk niet mijn taak. Uiteindelijk heb ik dit met haar besproken en de uitkomst was dat ze iemand nodig heeft die ook haar huis kan schoon maken en als ik dat niet wilde doen ze iemand anders ging zoeken. Door alles wat er is gebeurd heb ik ervoor gekozen om niet meer voor ze te werken. Helaas is het niet op een goede manier afgesloten, ik zie of spreek ze niet meer namelijk. Wel heb ik veel rust gekregen, blij dat ik dit hoofdstuk heb afgesloten en heel blij dat ik nu bij een hele leuke familie ben!

Al mijn vorige gezinnen in AustraliĂ« en Nieuw zeeland hebben drie kinderen, en dat is af en toe best druk. Op dit moment werk ik dus voor een gezin met 1 kindje. In het begin moest ik wel even m’n draai vinden aangezien ik gewend ben aan drukke dagen waarbij ik alle kinderen overal naar toe moet brengen en ophalen, naar 1 kindje van 1 jaar die niks hoeft te doen... Gelukkig zijn er veel “playgroups” waar we naar toe kunnen elke ochtend. We gaan bijvoorbeeld naar een bibliotheek groep waar ze zingen en dansen en een muziek groep. Ook voor mij is het leuk aangezien er veel andere Au Pais en nanny’s zijn! Ik werk nu 4 maanden voor dit gezin en in het begin wilde Cruz altijd bij mij zijn, dus als we naar een playgroup gingen wilde hij altijd bij me zitten in plaats van spelen. Ik ga tegenwoordig ook naar de sportschool en mijn hostmom had me een sportschool aangeraden waarbij ik Cruz in de ochtend kon meenemen aangezien ze een opvang hebben daar. Het leek me een goed idee om hem daar naar toe te brengen en te zien of dit zou helpen met zijn “social skills”. In het begin vond hij het natuurlijk niet leuk, omdat ik niet bij hem was. Maar nu vier maanden later zie ik zo’n groot verschil!! Hij vind het mega leuk daar, hij is super sociaal en ook als we naar een playgroup gaan speelt hij met iedereen!! Wat ik het leukste vind aan een Au Pair zijn, is dat je de kinderen ziet ontwikkelen. In het begin kon Cruz namelijk net staan en nu rent hij rond! Hij vind muziek super leuk en je kan ook aan hem zien welk liedje hij leuk vind dan begint hij namelijk te dansen. Hij krijgt steeds meer tanden, begrijpt wat je zegt en brabbelt heel veel. 

-If it’s meant to be It’ll be, It’ll be, It’ll be-

Ondertussen ben ik ook nog een week Au Pair geweest voor een andere familie aangezien mijn eigen familie op vakantie was. Wat wel grappig was is dat ik voordat ik naar NZ kwam ook al contact met deze familie had gehad om bij hun als Au Pair te starten in januari, helaas reageerde ze te laat en had ik Rachel en Andy al beloofd te komen. Ze hebben een meisje van 1 en twee jongens van 3.5 en 4.5! Een super leuke familie en ik heb nog steeds contact met ze. Twee weken geleden hadden ze me gevraagd om pizza te komen eten, en vorig weekend heb ik het hele weekend voor ze gewerkt!

-Ive got my toes in the water, ass in the sand not a worry in the world a cold beer in my hand –

Twee weken geleden ben ik met mijn hostmom en Cruz naar Fiji geweest aangezien Danielle een conference had en ze Cruz wilde meenemen. Dus ik mocht mee om daar op hem te letten. Het begon wel slecht aangezien Cruz in de auto spuugde… en ik vervolgens wilde inchecken maar ze hadden mijn naam verkeerd gespeld. Gelukkig was dat allemaal snel vergeten toen we in het Intercontinental hotel aankwamen. Een super gaaf hotel met een prive strand, en het weer was heerlijk. Veel aan het zwembad gelegen met Cruz aangezien de zee te ruig was.

Waarschijnlijk hebben jullie mijn foto’s wel gezien op facebook, afgelopen week ben ik naar Rarotonga geweest. Het eiland is super klein eiland een rondje om het eiland is 30 km. Het was dus een heerlijke zon vakantie. Wel gelijk de eerste dag een grote fout gemaakt en geen zonnebrand op gedaan aangezien het de hele dag bewolkt was. De zon is hier super sterk en dus was ik gelijk al helemaal verbrand. We hebben veel aan het strand gelegen, veel vis gegeten en cocktails gedronken. Ook hebben we de cross island walk gedaan, wat ons een super goed idee leek. Helaas was het die dag aan het regenen dus het was mega glad.. volgens mij dachten we allemaal dat die dag onze laatste was.. gelukkig hebben we het wel overleefd op een kleine blauwe plek na. Wat wel bizar is, het is 4 uur vliegen maar 23 uur eerder. We vlogen op een maandag en kwamen op zondag aan!

We hebben overnacht in  twee verschillende airbnb’s. De eerste was op een kleine “farm stay” het was 45 minuten lopen naar het strand maar een super leuke ervaring. De eigenaren wonen daar zelf ook, en  hebben 3 airbnb’s op het landgoed. Elke ochtend hadden we met alle gasten samen ontbijt met veel local fruit. Het tweede huis was dicht bij het strand, alleen het rare was dat ze geen spiegels in het huis hadden?...

-Im gonna take my horse to the old town road, im gonna ride till I can no more-

Vanaf 18 december ga ik met  3 andere meiden in het zuid eiland rond reizen. Dit is allemaal al gepland aangezien we dus ook aan het reizen zijn met kerst en nieuw jaar en het was nogal een missie om een hostel te vinden voor die datums.. 

-oh lord, when it rains it pours-

Het weer word hier gelukkig wel steeds beter. Het heeft de afgelopen maanden heel veel geregend dus de zomer kan voor mij niet snel genoeg komen! 

Ik hoop dat jullie weer op de hoogte zijn, en tot over een paar maanden?? Mijn plannen zijn voor de 100ste keer veranderd dus jullie zien me wel een keer in Nederland verschijnen!

Dikke kus en knuffels uit Nieuw – Zeeland !!


( voor de mensen die niet weten wat de dikgedrukte zinnen betekenen, country muziek )

Reacties

Reacties

Monique

Wat fijn dat het allemaal weer goed met je gaat ! En wat leuk om je belevenissen weer te lezen! En wat kom jij op mooie plekken!!! Geniet van je laatste maanden!??

Mama

Wauw Anouk wat leuk geschreven! En zeker kom je naar Nederland. Anders kom ik je halen ??

Oma

Ik had al iets geschreven, maar waarschijnlijk niet goed verstuurd!
Wat een mooi verhaal, en fijn dat je het weer met ons deelt! Ik hoop dat je nog een leuke tijd hebt! Hoop je "gauw" weer te zien?????

Willemien

Lieve Anouk, wat heb je dat weer mooi geschreven, en inderdaad je plannen zijn zo vaak veranderd, tot volgend jaar, en intussen geniet van alles, ik mis je, liefs ❤

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active