anouk-down-under.reismee.nl

Vakantie

Vakantie

Ondertussen in het prachtige Australië!

10 april was het natuurlijk mijn verjaardag! Een grote doos uit Nederland stond al een week op mijn kamer te wachten, eindelijk tijd om die open te maken! Bedankt pap en mam voor de drie pakken hagelslag!De kinderen hadden geen na schoolse activiteit en dus zijn we wezen picknicken bij het meer. De jongens aan het voetballen, Grace aan het kleuren, Red velvet cake en ze zijn helemaal blij! ’s Avonds naar een typisch Australisch restaurant geweest, country muziek op en een heerlijke “outback” cocktail!

Eindelijk, “de kinderen” hebben twee weken vakantie. Zondag ochtend: hup, met z’n allen 4 en half uur in de auto op naar Canberra! Ondertussen gestopt bij de International Cricket Hall of Fame. Hier moesten we natuurlijk wel even heen, aangezien deze familie voor cricket leeft!

Aangekomen in Canberra is het eerst tijd om ons om te kleden… van 25 graden in Newcastle naar 15 graden in Canberra. Er wonen veel familie en vrienden van Sam en Andrew in Canberra waar we dus ook mee hebben afgesproken, dat was namelijk een van de redenen waarom we naar Canberra zijn geweest! Natuurlijk hebben we ook veel andere dingen gedaan! We zijn naar Cockington Green geweest, een soort Madurodam! Wat heel erg grappig was, omdat Andrew hier absoluut niet naar toe wilde haha. Verder zijn we naar een aantal musea geweest, naar Questacon, Australian War Memorial, Botanic Gardens en langs alle ambassades gereden! Maar wat ik het aller leukste vond, we zijn naar Tidbinbilla Nature Reserve geweest waar ik eindelijk kangoeroes heb gezien!! En niet 1….. wel 1000! We reden terug tussen 4-7 uur, wat betekend dat je ontzettend voorzichtig moet rijden! Dit is de tijd dat de kangoeroes “actief” zijn en dus zomaar de weg op springen.

Vrijdag en zaterdag zijn we naar de Snowy Mountains geweest, het hoogste gebergte van Australië! In de winter kun je hier natuurlijk heerlijk skiën, maar op dit moment ligt er amper sneeuw. Je kunt nu wel verschillende routes lopen op de bergen wat wij vrijdags hebben gedaan, maar wat ons ook super leuk leek…… was het mountainbiken! Met een ski lift naar boven, fietsen achterop en daar gaan we. We waren erg enthousiast, maar het bleek nogal eng te zijn. De eerste tien minuten hebben we allemaal naast onze fiets gelopen. Ook al was het ontzettend eng, het was wel een super leuke ervaring! Tot dat ik viel, en niet meer verder durfde…. Gelukkig was ik bijna beneden, dus ik heb de rest kunnen lopen. Het is nu twee weken later en mijn benen zijn nog steeds blauw van de val.

Alina ( de vorige Au Pair ) heeft 2 maanden gereisd en was de tweede week van de vakantie op bezoek om goed afscheid te kunnen nemen van de familie!We zijn met z’n allen naar een trampoline park geweest, geshopt, naar het meer geweest maar hebben we vooral veel films gekeken. – Time to relax – Op haar laaste avond in Australie zijn we uiteten geweest naar Teppenyaki! Een Japans restaurant, waar in het midden van de tafel een grill staat en er dus iemand voor je kookt! Het eten was heerlijk, maar kijk uit het word alleen wel naar je gegooid….

Al met al waren het twee gezellige weken! Vandaag is het al weer de tweede schoolweek. De kinderen zijn erg druk met hun naplan, dit is een test die ze moeten maken in jaar 3, 5, 7 en 9 om hun niveau te meten.

Zaterdag avond ben ik spontaan wezen stappen met een vriendinnetje die helaas deze week naar huis gaat… Vervolgens zijn we zondag om 7 uur opgestaan om te gaan kajakken in Glenworth Valley! Wat een prachtige omgeving!!

Foto’s volgen… mijn mobiel is helaas kapot gegaan.

Dikke kus uit Australië

Oma

Wat mooi om te lezen dat je zoveel meemaakt, hier is het nu heel mooi weer, 26 graden, we gaan vanavond voor het eerst barbeknoeien, ik ben aan het oppassen bij Sabine, Liva ligt lekker te slapen. Dag meisje tot de volgende keer, knuffel?

Monique

Leuk geschreven Anouk ?

Loes

Wat leuk om te lezen lieverd! Jammer van je telefoon... ik dacht al wel "hee waarom krijg ik geen snaps meer?!" ? hahahaha.
Hier is het prachtig weer, lekker bbq'en.
Ik mis je xxxx

Herman

Anouk super mooi verhaal blij dat het je daar naar je zin hebt dikke knuffel van opa herman.

Willemien

Hoi Anouk, wat een mooie avonturen maak jij mee, super,
Blijf genieten, veel liefs.

Monique

Hoi Anouk wat heb je veel gezien al en gedaan! Leuk om het te lezen! Groetjes Monique ??